Hudební obor
je největším a nejstarším oborem, který působí na škole od jejího založení v roce 1945. Škola vychovala řadu vynikajících hudebníků, a vnímavých posluchačů a návštěvníků koncertů.
Hlavním úkolem hudebního vzdělávání v ZUŠ je podchytit a rozvíjet hudební nadání dětí, poskytovat jim odborné hudební znalosti a dovednosti jako základ pro amatérské muzicírování a citlivé vnímání hudby, a ty nejtalentovanější připravit ke studiu na konzervatořích.
Hudební obor nabízí výuku na tyto hudební nástroje:
- klavír
- elektronické klávesové nástroje (EKN)
- akordeon / harmonika /
- zobcová flétna
- příčná flétna
- klarinet
- saxofon
- trubka
- lesní roh
- trombon
- baryton
- tuba
- housle
- viola
- violoncello
- kontrabas
- kytara
- sólový zpěv
- bicí nástroje
- klavír
- elektronické klávesové nástroje (EKN)
- akordeon / harmonika /
- zobcová flétna
- příčná flétna
- klarinet
- saxofon
- trubka
- lesní roh
- trombon
- baryton
- tuba
- housle
- viola
- violoncello
- kontrabas
- kytara
- sólový zpěv
- bicí nástroje
Studium:
Přípravné studium 1 - 2 roky
I. stupeň: 7 let
II. stupeň: 4 roky
Hudební nauka: 1. - 5. ročník – povinný předmět
Od 4. ročníku - povinný předmět komorní hra
Od 4. ročníku - povinný předmět komorní hra
PŘÍPRAVNÉ STUDIUM
Převážně formou hry poznávají v kolektivu 10-15 žáků základní hudební pojmy, procvičují rytmické cítění a intonaci. Zároveň navštěvují hodiny hry na vybraný nástroj, kde si osvojují elementární základy daného nástroje.
ZÁKLADNÍ STUDIUM I. a II. STUPNĚ představuje docházku na vybraný hudební nástroj v rozsahu určeném školním vzdělávacím programem. Neodmyslitelně k nástroji patří i výuka hudební nauky. Ve vyšších ročnících se žáci zapojují do komorní a souborové hry. Docházka tak souhrnně představuje přibližně 2 – 3 vyučovací hodiny v týdnu.
Převážně formou hry poznávají v kolektivu 10-15 žáků základní hudební pojmy, procvičují rytmické cítění a intonaci. Zároveň navštěvují hodiny hry na vybraný nástroj, kde si osvojují elementární základy daného nástroje.
ZÁKLADNÍ STUDIUM I. a II. STUPNĚ představuje docházku na vybraný hudební nástroj v rozsahu určeném školním vzdělávacím programem. Neodmyslitelně k nástroji patří i výuka hudební nauky. Ve vyšších ročnících se žáci zapojují do komorní a souborové hry. Docházka tak souhrnně představuje přibližně 2 – 3 vyučovací hodiny v týdnu.